• Wie aus den radioforen.de-Nutzungsbedingungen hervorgeht, darf kein urheberrechtlich geschütztes Material veröffentlicht werden. Zur Identifizierung von Interpret und Titel (o.ä.) dürfen jedoch Hörproben bis zu 30 Sekunden angehängt werden. Was darüber hinausgeht, können wir nicht tolerieren.

[Titelsuche:] "I ain't got no..." o.ä.

Status
Für weitere Antworten geschlossen.
AW: [Titelsuche:] "I Ain't Got No..." o.ä.

Ich sehe ein, dass für einen Rocker die Vorstellung von Werk, Komposition und Interpretation das Gleiche ist, und vielleicht hier die Vorstellung einer Differenziertheit ein wenig fehlt. Ich habe (beruflich) mit dieser Zeit und der Musik dieser Zeit recht viel zu tun. Bei #17 hab ich das zu erklären versucht.
Grade in dieser Zeit - Ende 1920er/Anfang 1930er würde ich auf Namen, und wer davon deutsch ist, oder Emmigrant, oder was immer, auch nicht viel geben. Deine Rock-Kenntnisse sind bestimmt immens (auch wenn Du Dich zu Beginn des Themas recht weit aus dem Fenster gelehnt hast mit "Don't mess with the kid" oder "Shame on You!"). Aber Du kannst gerne gewonnen haben dürfen. (Nennen wir es eine "amerikanische Lösung")...

Aber ein Artikel noch von mir zum Abschluss:
(Summary of the investigation by Jürgen Arndt published in Jazzforschung / Jazz Research 36.)
Even intellectuals like Theodor W. Adorno and Clement Greenberg could not conceal a weakness for the phenomenon kitsch in art. In his analyses of popular songs published in 1929, Adorno attributes to kitsch a homely lightness. Greenberg declared his weakness for popular music, despite his conviction that kitsch is effect without substance. Though critical distance is preserved in intellectual circles, jazz musicians discovered kitsch as equally valid a base for their music as the blues. The presence of kitsch in jazz is clearly shown in many versions of the “Schlager” “Schöner Gigolo, armer Gigolo”. Shortly after its appearance in Europe in 1929, “Just a Gigolo” (the English title) reached enormous popularity in the USA. There Louis Armstrong and Bing Crosby were the first in recording the sad fate of the hussar working as a gigolo after the war. Like the artificiality of the figure of the gigolo expressed in the text, the melody of the refrain with its uniform downward stepping tone repetitions creates an obvious nostalgic melancholy. Not just Coleman Hawkins and Art Tatum, but especially Thelonious Monk admitted to enjoying the kitsch of “Just a Gigolo” in the tone repetitions. In spite of the prejudices of intellectual European jazz lovers, musical kitsch represents one of the essential European contributions to jazz. To find the European origins of kitsch, one need but look at the early period of the Tin Pan Alley, dominated by the waltz.
 
AW: [Titelsuche:] "I Ain't Got No..." o.ä.

nääääh @nähkästchen....ich möchte nicht als sieger versuchen hier raus zu kommen. Ich bin nicht so, und das wäre unfair!

The presence of kitsch in jazz is clearly shown in many versions of the “Schlager” “Schöner Gigolo, armer Gigolo”. Shortly after its appearance in Europe in 1929, “Just a Gigolo” (the English title) reached enormous popularity in the USA. There Louis Armstrong and Bing Crosby were the first in recording the sad fate of the hussar working as a gigolo after the war.

The song was written in 1929 by Leonello Casucci, Irving Caesar, Spencer Williams, Roger Graham, and J. Brammer.

Just a Gigolo was recorded in 1931 most notably by Bing Crosby, Louis Armstrong, and bandleader Ted Lewis. Ted's version was a #1 hit in 1931.

hey, es ist eine lern phase hier! und das mit Rocker ist okay, aber ich habe und beschäftige mich auch in der Jazzszene, da mein Dad Profi Jazz Musiker(Akkordionist) war.(u.a. mit Art Van Damme gespielt, Charles Magnante)

so einbischen ahnung habe ich auch was die standards sind und so was! Ich habe auch eine kleine sammlung von "Charlie & his Orchestra!" kennst du das?? Propaganda Swing?

Ich habe auch die gesamtelist runter: Benny Goodman, Artie Shaw, Glenn Miller, Django Reinhardt, Wes Montgomerey, Gene Kruper, Buddy Rich, Andrew Sisters, Duke Ellington, Cab Calloway, Coleman Hawkins, Tommy Dorsey und die liste geht weiter.

Ich liebe music ausser Pop, und das weil es nicht hand gemacht ist!
 
Status
Für weitere Antworten geschlossen.
Zurück
Oben