Ruud de Wild geht zu Radio 538

Status
Für weitere Antworten geschlossen.

Staumelder

Benutzer
De populaire BNN-DJ en presentator Ruud de Wild vertrekt per 1 juni 2004 naar Radio 538. Het contract van 'de nummer 1 van de middag' wordt volgens het persbericht met ingang van dat moment ontbonden. Ook Ruuds werkzaamheden voor televisie, waaronder de presentatie van Top of the Pops, worden vanaf die datum stopgezet.



BNN voorzitter Gerard Timmer: 'Ruud is sinds 1998 bij BNN te zien en te horen als DJ en als presentator. Met programma's als Top of the Pops, Ruud's Record Show, BNN Family en natuurlijk ruuddewild.nl heeft Ruud de afgelopen jaren een grote bijdrage geleverd aan wat BNN inmiddels is: vernieuwend, confronterend, humoristisch en brutaal. Het is erg vervelend dat we Ruud niet voor BNN kunnen behouden, maar ik heb uiteindelijk wel begrip voor zijn afwegingen.
Toen duidelijk werd in welke mate Ruud zijn positie kon verbeteren en de onhoudbaarheid van de situatie buiten kijf stond, zijn we in overleg getreden en hebben we geprobeerd de schade zoveel mogelijk te beperken. Dat is gelukt. In de periode 1 juni 2004 tot 1 september 2005 krijgt BNN op Radio 538 een aanzienlijke en langdurige promotiecampagne voor haar televisieprogrammering. Daarnaast krijgt BNN de mogelijkheid om op Radio 538 haar evenementen te promoten.'

De Wild zelf zegt het volgende over zijn afscheid bij BNN: 'De 6 jaar dat ik bij BNN heb gewerkt was zo'n beetje de meest ingrijpende tijd van mijn leven. Dat maakte de beslissing ook extra moeilijk. Ervaring leert dat je geen BNN-er wordt. Dat ben je. En dat zal je ook altijd blijven. Jammer dat BNN geen eigen radiostation heeft.'

Jan-Willem Brüggenwirth, directeur Radio 538: "Super dat we met zijn terugkeer op het oude nest twee absolute toppers in huis hebben. De nummer 1 en nummer 1 van Nederland. Met Ruud staat de deur wagenwijd open voor verrassende en vernieuwende acties. Voor ons kan het jaar nu al niet meer stuk!"

‘Ruuddewild.nl’ zal vanaf 1 juni van maandag tot en met donderdag van 16.00 tot 19.00 uur op Radio 538 te horen zijn. Op vrijdagen is De Wild niet te horen, want dan wordt traditioneel de Top 40 uitgezonden. Ruud de Wild: “Ik ga terug naar mijn oude nest. Ik ben mijn radioroots namelijk nooit vergeten. Ik wil bij de winnaar horen!”
Weiterlesen

Quelle: www.radio.nl
 
Damit kehrt Ruud de Wild wieder zu Radio 538 zurück und übernimmt ab Juni mit seiner Show den wichtigen Sendeplatz am Nachmittag. Bis vor kurzem war dort ja noch Jeroen van Inkel arbeitstäglich zu hören, der bekanntlich jetzt wieder bei Veronica - allerdings unter neuer Regie von Sky Radio - funkt. Mal sehen, wie der Omroep BNN mit seiner Sendezeit bei 3FM umgehen wird oder ob dort durch den Wechsel noch mehr passieren wird.
 
@ MatthiasW.
Glaubt man den Spekulationen in niederländischen Radioforen ändert sich ja noch mehr bei 3FM: So wechselt Giel Beelen evtl. zu Yorin (dorthin soll auch Robert Jensen angeblich wechseln), Rätselraten über die RdW-Nachfolge gibt es hier, vielleicht verschieben sich die Sendezeiten (16-19 Uhr), Rob Stenders bleibt evtl nur bis September und so weiter. Wird also spätestens zur Mitte des Jahres spannend.

[OT]Post gibts am WE (druk druk druk! :))[/OT]
 
Status
Für weitere Antworten geschlossen.
Zurück
Oben